Hvilke "must see"film har I undgået?
PSG
2004-08-27 08:09:28 UTC
Hej

Inspireret af en tråd i dk.medier.tv om Pretty Woman kom jeg til at tænke på
hvilke af de mest hypede film du med vilje har undgået at se: Min egen
avoid-liste ser sådan ud:

1. Danser med ulve
2. Schindler's List
3. Alt hvor Hugh Grant står på rollelisten
4. Magnolia
5. Pretty Woman

Der er næppe tale om dårlige film (jeg har jo ikke set dem!), men film jeg
bare ikke har orket at se, mest fordi jeg blev træt af at høre om hvor
fantastiske de var, og så fordampede lysten.

Patrick
Mr. K

Patrick
Peter B. Juul
2004-08-27 08:48:59 UTC
Post by PSG
1. Danser med ulve
God film. Måske lidt lang.
Post by PSG
2. Schindler's List
God film. Punktum.
Post by PSG
3. Alt hvor Hugh Grant står på rollelisten
Tåbeligt valg. Hugh Grant er glimrende til at spille den rolle han
kan.
Post by PSG
4. Magnolia
Meget lang film med enkelte helt fantastiske øjeblikke og meget
dødvande. Værd at se om ikke andet så for øjeblikkene.
Post by PSG
5. Pretty Woman
Fantastisk film. Den bedste Pygmalion/Askepot-fortælling af dem
alle. I Shrek 2 nævnes den vist blandt eventyrene og det har den
fortjent.

Den kan ses igen og igen og når man ikke gider se den mere kan man
høre instruktørens kommentarspor et par gange. Det er noget af det
bedste jeg har hørt.
Post by PSG
Der er næppe tale om dårlige film (jeg har jo ikke set dem!), men film jeg
bare ikke har orket at se, mest fordi jeg blev træt af at høre om hvor
fantastiske de var, og så fordampede lysten.
Det må være et trist liv.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein
PSG
2004-08-27 09:29:34 UTC
Post by Peter B. Juul
Post by PSG
1. Danser med ulve
God film. Måske lidt lang.
Tja, fik bare nok af Kevin Costner - og så kom filmen i periode med meget
"nu-gør-vi-op-med-vores-fortid stemning.
Post by Peter B. Juul
Post by PSG
2. Schindler's List
God film. Punktum.
Sikkert. Gad bare ikke at blive deprimeret i den periode ;-)
Post by Peter B. Juul
Post by PSG
3. Alt hvor Hugh Grant står på rollelisten
Tåbeligt valg. Hugh Grant er glimrende til at spille den rolle han
kan.
Synes at Four Weddings and a Funeral var sød - men allerede der nåede jeg
kvalmegrænsen. Grant er et godt eksempel på hvad der sker når man typecaster
alt for meget.
Post by Peter B. Juul
Post by PSG
4. Magnolia
Meget lang film med enkelte helt fantastiske øjeblikke og meget
dødvande. Værd at se om ikke andet så for øjeblikkene.
Er mit temperament ikke til.
Post by Peter B. Juul
Post by PSG
5. Pretty Woman
Fantastisk film. Den bedste Pygmalion/Askepot-fortælling af dem
alle. I Shrek 2 nævnes den vist blandt eventyrene og det har den
fortjent.
De klip jeg har set har været til at krumme tæer over. At den fremstiller
den "lykkelige luder" i et romatisk skær kan godt hidse mig op (særligt
fordi jeg boede i Istedgadekvarteret på Vesterbro den gang) og jeg tror ikke
at der er meget romatisk ved prostitueredes tilværelse. I øvrigt har jeg det
på samme måde med Julia Roberts som jeg har med Kevin Costner - på et
(tidligt) tidspunkt får man bare nok!
Post by Peter B. Juul
Det må være et trist liv.
Langt fra :-). Jeg holder mig pr. refleks bare væk fra film hvor jeg
fornemmer, at den hype der skabes om dem ikke holder.

Patrick
Martin Ohlsson
2004-08-27 09:56:19 UTC
Post by PSG
Langt fra :-). Jeg holder mig pr. refleks bare væk fra film hvor jeg
fornemmer, at den hype der skabes om dem ikke holder.
Bortset fra hypen _holder_ !

Det er selvfølgelig svært at overtale en person til at se nogle film som han
pr. definition og kontrært har sat sig for er dårlige fordi andre holder af
dem.... Men jeg har da et råd til dig! "Tag og kom over dit flip og se de
film mester! :-)"

Mvh. Martin
Peter B. Juul
2004-08-27 11:20:47 UTC
Post by Martin Ohlsson
[...]
Ja, jeg har heller aldrig helt fattet det. Hvorfor er det "bedre" at
nægte at se film, som mange ser og som er lavet på et stort budget?

Vel er der meget bras imellem, men hey! 90% af _alting_ er noget lort.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))
for myself. O/ \O
Klavs Rommedahl
2004-08-28 18:51:05 UTC
Post by Peter B. Juul
Post by Martin Ohlsson
[...]
Tja jeg kan nu godt følge ham. Jeg blev manipuleret til at se en film
jeg absolut var imod. Og resultatet var mildest talt dødskuffende.
Mange priser den overalt på kloden, men jeg har intet positivt at
sige, andet end, den ejer jeg ikke på DVD.

Og min holdning til Pulb Ficsion (eller hvordan det nu staves) holder
jeg fast ved. Den film skal ikke ses. Meget af det nye med Mel Gibson
lige så.

Mh
Klavs.
Peter B. Juul
2004-08-28 19:25:19 UTC
Post by Klavs Rommedahl
Og min holdning til Pulb Ficsion (eller hvordan det nu staves) holder
jeg fast ved. Den film skal ikke ses. Meget af det nye med Mel Gibson
lige så.
Ja, der har jeg så den modsatte holdning.

Jeg brød mig heller ikke om PF, men da folk, jeg normalt deler smag
med roser den højt og jeg egentlig godt kan lide visse andre ting fra
Tarantino, vil jeg se den igen ved lejlighed. Det haster ikke, men jeg
vil gerne have en chance til for at gennemskue, hvad der skulle gøre
den så god.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Da vi formoder, at det netop er forkyndelses-
The RockBear. ((^)) muligheden, der ligger Grosbøll og støtter på
frimenighed altså løsningen." - Berlingeren
Peter B. Juul
2004-08-27 10:00:44 UTC
Post by PSG
[...]
... neeej? Deeet er så heller ikke egentlig ligesom det filmen handler
om.

At være luder på Hollywood Boulevard er at være på samfundets bund,
ligesom det at være blomsterpige på Covent Garden er det i en anden
variant af den samme historie.

Det er i mødet mellem sanfundets bund og samfundets top, at
spændingen, der skaber historien, opstår.

At man er træt af Julia Roberts (og hold da op, hvor får du aldrig set
den aldeles glimrende Notting Hill, der har både hende og Hugh Grant i
hovedrollerne) er fair nok, men måske var det værd at give denne film
en chance - den er jo fra før hun var etableret.
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.
Not enough monsters." - New York Newsday
jytte
2004-08-27 13:00:50 UTC
Post by PSG
Post by Peter B. Juul
Post by PSG
[...]
Pretty Women har intet med virkeligheden at gøre, og med de briller skal den
ikke ses. Men der er noget totalt eskapistisk og eventyrligt over den, at
jeg selv har nydt at se den en del gange efterhånden og der skal ellers en
hel del til før jeg ser en film mere end een gang. Ren virkelighedsflugt -
og hvad så. Vil man have virkelighed, kan man jo bare se tvnyheder.
Jytte
Patrick
unknown
2004-08-27 14:28:01 UTC
Enig. Især filmen "About a Boy" er en fremragende film.
vadmand
2004-08-27 20:50:08 UTC
Post by unknown
Enig. Især filmen "About a Boy" er en fremragende film.
Der er ikke noget i vejen med typecasting, hvis typen er rigtig. Chaplin var
også altrid god som Chaplin. og Harpo Marx som Harpo.

Per V.
vadmand
2004-08-27 09:07:45 UTC
Post by PSG
Hej
Inspireret af en tråd i dk.medier.tv om Pretty Woman kom jeg til at tænke på
hvilke af de mest hypede film du med vilje har undgået at se
Seven
Titanic
Natural born killers
The last samurai

Bare hvad jeg lige kan komme i tanker om.

Per V.
PSG
2004-08-27 09:30:57 UTC
Post by vadmand
Seven
Titanic
Natural born killers
The last samurai
Ja for dælen - Titanic er jeg også gået langt uden om.

Patrick
Peter B. Juul
2004-08-27 09:54:39 UTC
Post by PSG
Ja for dælen - Titanic er jeg også gået langt uden om.
Hvorfor? Det er en flot og vellavet film. Ikke Camerons typiske
genrevalg, men udmærket.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen
Peter B. Juul
2004-08-27 09:54:09 UTC
Post by vadmand
The last samurai
Er den særlig hyped?
Anders Houmark
2004-08-27 12:22:55 UTC
Post by Peter B. Juul
Post by vadmand
The last samurai
Er den særlig hyped?
Nej men hovednavnet i filmen er medlem af Scientology.. Dette er nok til, at
visse folk nægter at se filmen.
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
vadmand
2004-08-27 13:40:24 UTC
Post by Anders Houmark
Post by Peter B. Juul
Post by vadmand
The last samurai
Er den særlig hyped?
Nej men hovednavnet i filmen er medlem af Scientology.. Dette er nok til, at
visse folk nægter at se filmen.
Det er nu ikke min begrundelse. Jeg har set flere gode film med Cruise.

Men for resten kan I godt føje Top Gun og Officer and Gentleman til listen.

Per V.
Martin Ohlsson
2004-08-27 09:57:07 UTC
Post by vadmand

Post by PSG
[...]
Argh :-/ !... Tag da så liiige og se Seven !!

Mvh. Martin
Maria de Francis
2004-08-27 10:28:58 UTC
Post by Martin Ohlsson
Post by vadmand

Post by PSG
[...]
Ja for pokker da også.
"The last Samurai" er da også værd at se.

Mvh
Maria
Thomas Jespersen
2004-08-27 10:25:58 UTC
On Fri, 27 Aug 2004 11:07:45 +0200, "vadmand"
Post by vadmand
Natural born killers
Jeg mener ikke du er gået glip af noget. Jeg synes dog ikke den er
hypet.
ML-78
2004-08-28 19:50:55 UTC
Post by vadmand
Seven
Det er ellers en god film. Og ubehagelig.
Post by vadmand
Titanic
Den har jeg heller aldrig gidet se. Der er allerede tærsket langhalm på
den historie og en gang kærlighedsdramatik, uanset hvor velspillet det
så måtte være, er ikke nok til at vække min interesse.
Post by vadmand
Natural born killers
Den er der heller ingen grund til at spille tid på. Standard
Hollywood-film iblandet noget prætentiøs klipning, der skal få den til
at se mere interessant ud end den er.
Post by vadmand
The last samurai
Gider jeg heller ikke. En samurai-film med et flødefjæs som Tom Cruise i
hovedrollen kan man ikke tage alvorligt. Selv om han eventuelt måtte
spille nok så godt.

ML-78
Niels Søndergaard
2004-08-29 02:36:53 UTC
On Sat, 28 Aug 2004 21:50:55 +0200, "ML-78"
Post by ML-78
Seven
Det er ellers en god film. Og ubehagelig.
Jep. Vadmand snyder sig selv for en mageløs oplevelse.
Post by ML-78
Gider jeg heller ikke. En samurai-film med et flødefjæs som Tom Cruise i
hovedrollen kan man ikke tage alvorligt. Selv om han eventuelt måtte
spille nok så godt.
Det er en glimrende film, bortset fra en kvalmepatriotisk amerikansk
slutning.

Mvh
Niels Søndergaard
unknown
Bare synd at flødedrengen Brad Pitt fik lov til at spille med!
Niels Søndergaard
2004-08-29 13:22:50 UTC
Post by ML-78
Seven
Det er ellers en god film. Og ubehagelig.
Jep. Vadmand snyder sig selv for en mageløs oplevelse.
Bare synd at flødedrengen Brad Pitt fik lov til at spille med!
Ikke halvt så synd, som at du får lov til at blive ved med at våse.

Mvh
Niels Søndergaard
Peter B. Juul
2004-08-29 19:21:30 UTC
Post by Niels Søndergaard
Ikke halvt så synd, som at du får lov til at blive ved med at våse.
Nej, men du ved jo hvordan det er: Hvis en mandlig skuespiller først
er blevet populær hos teenage-tøserne, så hader teenage-drengene ham
pr. refleks. Nogen kommer så aldrig over det irrationelle had til Leo,
Brad og Tom. Their loss.
unknown
2004-08-29 21:34:26 UTC
Post by Peter B. Juul
Post by Niels Søndergaard
[...]
Jeg har ikke problemer med hverken Leo eller Tom. De er begge dygtige
skuespillere. Det er Brad ikke.
Maria de Francis
2004-08-30 07:58:56 UTC
Post by unknown
Post by Peter B. Juul
Post by Niels Søndergaard
[...]
Ikke helt enig. Nu ved jeg ikke hvilke film du har set med Brad Pit. Han kan
nu andet end at se godt ud, fx når han spiller skør i bolden, eller een der
er kørt ud i tovene. Fighclub er fx ok, 12 Monkeys og i Seasons of the Fall
rammer han også meget godt sin karakter. Der skal nok være flere eksempler.

Seven er faktisk ret god, så man går da glip en en god film, hvis man
springer over fordi man ikke kan lide at Brad Pit ser godt ud. Kom dog ud
over det og se filmen istedet for mandens ansigt og krop.
Jeg er tilgæld lidt ambivalent ift Troy, men måske skildrede han
karakteren/sagnfiguren ok.

Mvh
Maria
Who is the biggest fool? The fool? Or those who follow him?
Peter B. Juul
2004-08-30 09:37:41 UTC
Post by Maria de Francis
Jeg er tilgæld lidt ambivalent ift Troy, men måske skildrede han
karakteren/sagnfiguren ok.
Næh, men det var nok mere manus-forfatteren og instruktørens skyld.
--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også
for myself. O/ \O har skrevet om." -Rasmus Underbjerg Pinnerup
Niels Søndergaard
2004-08-30 10:06:39 UTC
On Mon, 30 Aug 2004 09:58:56 +0200, "Maria de Francis"
Post by Maria de Francis
[...]
Thelma & Louise, Kalifornia.

Det er da okay, at man ikke kan lide ham, men det gør ham ikke til en
dårlig skuespiller. Jeg kan fx ikke lide Leo, men anerkender ham ikke
desto mindre som en dygtig håndværker.

Mvh
Niels Søndergaard
Maria de Francis
2004-08-30 11:07:59 UTC
Post by Maria de Francis
[...]
Hehe, ja det er sandt. Især i Kalifornia folder han sig ud som en lidet
flaterende karakter.
Og så i En vampyrs dagbog, som mange elsker at hade.
Post by Niels Søndergaard
[...]
Det er netop det jeg mener. Fordi folk ikke kan lide mandens udseende, kan
de vel ikke uimodsagt udråbe ham til en dårlig skuespiller.

Mvh
Maria
unknown
2004-08-30 23:11:53 UTC
Post by Maria de Francis
Det er netop det jeg mener. Fordi folk ikke kan lide mandens udseende, kan
de vel ikke uimodsagt udråbe ham til en dårlig skuespiller.
I mine øjne er han en dårlig skuespiller. Det har intet med hans udseende at
gøre!
unknown
2004-08-30 23:09:42 UTC
Post by Maria de Francis
[...]
Jeg kender ikke Brad personligt. Det er hans dårlige skuespilsevner, jeg
ikke kan lide.
unknown
2004-08-30 23:08:19 UTC
Post by Maria de Francis
Post by unknown
Post by Peter B. Juul
Post by Niels Søndergaard
[...]
Jeg har set Se7en hele to gange og begge gange blev slutningen ødelagt at
Brad Pit's dårlige skuespil. I slutscenen overspiller han så meget, så man i
stedet for at føle sorg og medfølelse sidder og trækker på smilebåndet. Det
var vel ikke instruktørens mening?
Det er ikke fordi, han ser godt ud (gør han det?) at jeg kritiserer ham men
udelukkende pga hans dårlige skuespil.
I 12 Monkeys overspiller han også sin rolle.
Maria de Francis
2004-08-31 05:30:09 UTC
"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse news:4133b35b$0$223$***@dread16.news.tele.dk...

SNIP a lot
Post by unknown
[...]
Det er jo fair nok at vi har forskellige oplevelser af skuespillerne og
filmene.

Mvh
Maria
vadmand
2004-08-31 08:29:05 UTC
Post by Maria de Francis
Det er jo fair nok at vi har forskellige oplevelser af skuespillerne og
filmene.
Brad Pitt er en af de skuespillere, der altid er så god eller dårlig, som
instruktøren lader ham være. Der er skuespillere (ligesom fx Jack Nicholson
eller Axel Strøbye) der kan være suveræne med en stærk instruktør, men
totalt overspillende, hvis de selv får lov at køre løbet.

Per V.
Niels Søndergaard
2004-08-31 18:38:14 UTC
On Tue, 31 Aug 2004 10:29:05 +0200, "vadmand"
Post by vadmand
Post by Maria de Francis
[...]
Nicolas Cage er også en af dem. Men ikke Brad Pitt. Jeg har aldrig set
en film, hvor han overspiller. Påstanden om, at han gør det sidst i
Se7en, er noget sludder. Enhver ville reagere ekstremt voldsomt, hvis
de blev udsat for det, hans figur udsættes for i den scene.

Mvh
Niels Søndergaard
unknown
2004-08-31 20:08:15 UTC
Post by Niels Søndergaard
Post by vadmand
[...]
Så se Se7en og 12 Monkeys!
Post by Niels Søndergaard
Påstanden om, at han gør det sidst i
Se7en, er noget sludder.
Hvorfor?
Du har jo slet ikke set filmen! ;-)
Ja, selvfølgelig. Bare ikke sådan som Brad Pitt spiller.
Niels Søndergaard
2004-09-01 12:19:28 UTC
Post by Peter B. Juul
Post by Niels Søndergaard
Påstanden om, at han gør det sidst i
Se7en, er noget sludder.
Hvorfor?
Du har jo slet ikke set filmen! ;-)
Er du på svampe? Jeg har set den et hav af gange. Det er en af mine
yndlingsfilm.

Mvh
Niels Søndergaard
Niels Søndergaard
2004-09-01 12:20:34 UTC
Post by unknown
Ja, selvfølgelig. Bare ikke sådan som Brad Pitt spiller.
Du er formentlig det eneste menneske i hele verden med den mening.

Mvh
Niels Søndergaard

Peter B. Juul
2004-08-29 12:36:38 UTC
Post by Niels Søndergaard
Det er en glimrende film, bortset fra en kvalmepatriotisk amerikansk
slutning.
Mul-ti-pass.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."
for myself. O/ \O
Maria de Francis
2004-08-27 10:12:30 UTC
Post by PSG
[...]
Interessant koncept. Men du ved jo heller ikke hvad du går glip af, hvis du
ikke ser filmene.
Nogle af dem er faktisk gode, selvom mange roser dem ind i hype-skyerne.
Selv er jeg da lidt ligeglad med hvad andre synes om filmen, hvis jeg synes
den er god. Og vil helst også helst se en film før jeg læser anmeldelserne.
Det er ikke altid muligt. Jeg kan ikke mindes jeg har undladt at se en film
pga for meget omtale. Jeg er måske endda blevet nysgerrig og har oplevet at
se film, jeg ellers ville have overset.

Danser med ulve er en fed film og kunne sagtens vare dobbelt så lang tid her
i a/v-stuen ;-) Schindlers list er netop ikke deprimerende .... imho.... og
Pretty Woman er nok til dels en tøsefilm, med sit Askepot-tema, men Julia
Roberts' sødme og det samspil mellem Gere og Roberts er sq ok. Julie Roberts
spiller faktisk ok i flere film, fx "Sleeping with the Enemy", "Erin
Brockovich" eller "The Pelikan Brief". Mht Hugh Grant ved jeg ikke lige hvad
jeg skal synes.....jeg er vist nærmest indifferent ift ham. Jeg har mest
lagt mærke til ham, efter han blev "taget med bukserne nede" - so to speak,
eller var han ikke een jeg lagde så stort meget mærke til.
Og så kunne jeg ikke helt forstille mig ikke at se fx LOTR filmene, fordi
omtale grænsede til hype.

Mvh
Maria
Thomas
2004-08-27 10:42:00 UTC
Post by Maria de Francis
Og så kunne jeg ikke helt forstille mig ikke at se fx LOTR filmene, fordi
omtale grænsede til hype.
Det var da godt nok ellers lige før... Da jeg så etteren i biografen havde
jeg en rigtigt, rigtigt ringe oplevelse. Alt for mange øjeblikke, alt for
mange personer, miljøer osv. havde jeg set på forhånd. Og da jeg glædede mig
til at komme ind og se, hvordan det var lykkedes dem at filmatisere bogen,
så skuffede det mig en hel del, at jeg vidste det, allerede inden jeg gik
ind. Alt spænding og forventning faldt pladask til jorden - 100% ødelagt af
hypen. (Og jeg havde endda ikke gjort nogen særlig indsats ud af at få så
meget som muligt at vide på forhånd, blot læst de samme ting og set de samme
programmer, som jeg plejede. Men den var jo bare tilstede i dem alle
sammen.)

Da det blev tid til 2'eren og 3'eren valgte jeg derimod at gå i en mental
osteklokke. Jeg vendte simpelthen hovedet eller slukkede, hver gang der var
omtale af filmene. På den måde lykkedes det mig at komme ind at se dem, uden
at have set synderligt meget. Og oplevelsen blev der også meget, meget
bedre. Det var fedt at se en ente.

Men det fornærmer mig godt nok i den grad, at jeg skal lægge kræfter i det
på den måde for at få en god oplevelse ud af en film, de forsøger at sælge
mig på hvert et gadehjørne, i hvert et magasin, i hvert et tv-program osv.
osv...

--
mvh

Thomas S
Peter B. Juul
2004-08-27 11:23:21 UTC
Post by Thomas
[...]
Du lyder som en af dem, der ville have _så_ godt af at se Special
Edition-udgaverne. De har meget mere dybde. Sikkert for meget for
noget af popcorn-publikummet, men hey, their loss!
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
for myself. O/ \O -jms
PSG
2004-08-27 11:15:57 UTC
Post by Maria de Francis
Interessant koncept. Men du ved jo heller ikke hvad du går glip af, hvis du
ikke ser filmene.
Nej, det er jo det! Men jeg får bare sådan en
følge-med-fåreflokken-fornemmelse når der er film som parnasset absolut
mener at man ikke kan leve uden at have set! Og så fik jeg slet ikke nævnt
Dogville!
Post by Maria de Francis
Og så kunne jeg ikke helt forstille mig ikke at se fx LOTR filmene, fordi
omtale grænsede til hype.
Ja, der - undskyld udtrykket - knækker filmen så for mig. LOTR-filmene så
jeg meget frem til og glædes stadig ved at dem, også selvom de var _meget_
hypet. Måske fordi jeg ikke har læst bøgerne. Men jeg må så, ved nærmere
eftertanke, nok konkludere at min avoid-liste nok også er ret genrebestemt,
for der er da film jeg abolut må se - hype eller ej!

Patrick
vadmand
2004-08-27 13:42:22 UTC
Post by Maria de Francis
Interessant koncept. Men du ved jo heller ikke hvad du går glip af, hvis du
ikke ser filmene.
Indrømmet. Selv gik jeg i mange år uden om Casablanca og Borte Med Blæsten,
men fortrød det bestemt ikke, da min kone fik overtalt mig.

Per V.
Mark Thomas Gazel
2004-08-29 17:30:03 UTC
Post by vadmand
Post by Maria de Francis
[...]
Hun lyder som en fornuftig kvinde.

Mark
vadmand
2004-08-29 21:01:36 UTC
Post by Mark Thomas Gazel
Post by vadmand
Post by Maria de Francis
[...]
Du har da mødt hende :-)

Per V.
Morten Nielsen
Titanic!!!
Zeki
2004-08-27 11:20:05 UTC
Hvis der med "hypet" menes film som alle taler om, så undgår jeg ingen (selv
ikke LOTR-trilogien)
Hvis "hypet" dækker over
'vi-ved-vores-film-er-dårlig-så-lad-os-markedsføre-den-helt-vildt
konceptet', så undgår jeg de fleste Bruckheimer produktioner (f.eks Bad Boys
2, Bad Company, King Arthur)

Mvh Zeki
Peter B. Juul
2004-08-27 11:26:29 UTC
Post by Zeki
[...]
Hvorfor, HVORFOR! vidste jeg ikke, at KA var en Bruckheimer-bæ. Suk.

Men jaja, nu fik jeg da set, at også romerne var amerikanere.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded
for myself. O/ \O - Giles
Martin Ohlsson
2004-08-27 13:05:07 UTC
Post by Peter B. Juul
Post by Zeki
[...]
Det eneste jeg kan sige er ... Enig...

Mvh. Martin
Morten DH
2004-08-27 11:55:17 UTC
Post by PSG
Inspireret af en tråd i dk.medier.tv om Pretty Woman kom jeg til at tænke på
hvilke af de mest hypede film du med vilje har undgået at se: Min egen
LOTR 1-3... venter på 3 eren kommer i SE så ser jeg dem alle i rap, 1+2 står
skam klar på hylden
Titanic... faldt i søvn efter en halv time da jeg prøvede
Danser med ulve... har bare aldrig fået taget mig sammen
Shindlers liste... tja også det med at tage sig sammen tror jeg
Dr. Zhivago... den lange spilletid har afholdt mig lidt, den har stået på
dvd hylden i flere år nu :-(
Ichi the Killer (den uklippede version)... har kun set den skamklippede R3
udgave og gemmer gensynet til en helt særlig lejlighed, som bliver meget
snart tror jeg :-)
24 timer... ikke helt film; men meget hypet og jeg har aldrig set et
afsnit...
Peter B. Juul
2004-08-27 13:24:11 UTC
Post by Morten DH
Titanic... faldt i søvn efter en halv time da jeg prøvede
Den har jeg også lavet ved glimrende film.

Du var nok for træt til at se film den dag.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003
for myself. O/ \O
Jesper
2004-08-27 14:24:32 UTC

Post by PSG
hvilke af de mest hypede film du med vilje har undgået at se: Min egen
LOTR 1-3... venter på 3 eren kommer i SE så ser jeg dem alle i rap, 1+2 står
skam klar på hylden
Den lange udgave? Det er i al fald 3 film du kan glæde dig til at se.
Post by Morten DH
Titanic... faldt i søvn efter en halv time da jeg prøvede
Prøv at se den sammen med en date/kæreste, det er givetvis hvad man må
kalde for en chick flick men den er også forbasket god iøvrigt.
Post by Morten DH
Danser med ulve... har bare aldrig fået taget mig sammen
Sprang den over. Det er ikke mit indtryk jeg gik glip af noget.
Post by Morten DH
Shindlers liste... tja også det med at tage sig sammen tror jeg
Muligvis Spielbergs allerbedste film til dato, en absolut must see!
Post by Morten DH
Dr. Zhivago... den lange spilletid har afholdt mig lidt, den har stået på
dvd hylden i flere år nu :-(
Den er fremragende, især på det store lærred. Er det en pan/scan VHS
kopi kan det være helt lige meget. Ellers se at få set den, det
fortryder du ikke.
Post by Morten DH
Ichi the Killer (den uklippede version)... har kun set den skamklippede R3
udgave og gemmer gensynet til en helt særlig lejlighed, som bliver meget
snart tror jeg :-)
Kan du så se at få den set! Det er Takashi Miikes hovedværk.
Post by Morten DH
24 timer... ikke helt film; men meget hypet og jeg har aldrig set et
afsnit...
Jeg er heller ikke til lange serier, men jeg købte 1. sæson i cdon.com
til 179 kr og så den så over en ugestid, rigtigt spændende.
There is no place like 127.0.0.1
Morten DH
2004-08-27 16:46:18 UTC
Post by Jesper
Prøv at se den sammen med en date/kæreste, det er givetvis hvad man må
kalde for en chick flick men den er også forbasket god iøvrigt.
Det gjorde jeg skam; hun blev også pisse sur over jeg faldt i søvn :-)
Post by Jesper
Muligvis Spielbergs allerbedste film til dato, en absolut must see!
Står på min DVD indkøbsliste; men sammen med 200 andre film såh nu må vi se
Post by Jesper
Den er fremragende, især på det store lærred. Er det en pan/scan VHS
kopi kan det være helt lige meget. Ellers se at få set den, det
fortryder du ikke.
Står skam i en lækker DVD udgave - det er bare at tage sig sammen... P/S er
forbudt i mit hus :-)
Post by Jesper
Kan du så se at få den set! Det er Takashi Miikes hovedværk.
Jeg elskede den da jeg så den og havde nær fået et akut anfald da jeg hørte
der fantes en længere udgave... Miike er gud
Post by Jesper
Jeg er heller ikke til lange serier, men jeg købte 1. sæson i cdon.com
til 179 kr og så den så over en ugestid, rigtigt spændende.
Det er også mit indtryk; men opdagede den lidt sent og gad så ikke starte
midt i det hele
Morbid Angel
2004-08-27 12:57:02 UTC
Post by PSG
Hej
Inspireret af en tråd i dk.medier.tv om Pretty Woman kom jeg til at tænke på
hvilke af de mest hypede film du med vilje har undgået at se: Min egen
Dogville
Dogville
Dogville
Dogville
Titanic (dog har jeg den i samlingen)

:)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel
Morbid Angel
2004-08-27 13:00:50 UTC
Jeg glemte lige The passion Of Christ

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel
Anders Houmark
2004-08-27 19:31:12 UTC
Post by Morbid Angel
Jeg glemte lige The passion Of Christ
Hørt! Den skal jeg heller ikke se :)
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
vadmand
2004-08-27 20:51:03 UTC
Post by Anders Houmark
Post by Morbid Angel
Jeg glemte lige The passion Of Christ
Hørt! Den skal jeg heller ikke se :)
Heller ikke jeg.

Per V,
unknown
2004-08-27 21:50:52 UTC
Jeg skal selvfølgelig have den på dvd.
Mark - Jensen -
2004-08-27 22:42:52 UTC
On Fri, 27 Aug 2004 22:51:03 +0200, "vadmand"
Post by vadmand
Post by Anders Houmark
Post by Morbid Angel
Jeg glemte lige The passion Of Christ
Hørt! Den skal jeg heller ikke se :)
Heller ikke jeg.
Selvom man skulle være ateist er filmen altså værd at se. Den er
utrolig flot og velspillet. Den har en utrolig troværdighed, og er en
film man bør se. Det var i hvert fald en meget positiv oplevelse i
biografen.
Mark - Jensen -
2004-08-27 14:05:27 UTC
Post by PSG
[...]
Jeg er meget enig med dig, i hvert fald i de 4 ud af 5. (bortset fra
at jeg har set de fleste af dem :o)

Jeg har en stor interesse i 2. verdenskrig, så Schindlers liste kunne
jeg godt lide, mens Danser med ulve var for langtrukken til mig, og
Pretty Woman var en ligegyldig film som jeg hurtigt glemte.

Hugh Grant kan kun spille en type rolle, synes det efterhånden som om,
og den type film er sikkert glimrende tøsefilm, men ikke noget jeg vil
spilde tid på.
Jeg har det iøvrigt på samme måde med Richard Gere efterhånden.
Jens Bruun
2004-08-27 15:02:42 UTC
Post by Mark - Jensen -
[...]
Når kvalmegrænsen er nået mht. Richard Gere, skal man da bare se den film,
hvor han spiller en gennemkorrupt og kynisk betjent i LA, der boller
kollegaernes koner, mens han får dem myrdet (altså kollegaerne). Sådan en
rolle har Hugh Grant ikke n*sser til at spille.
-Jens B.
Peter B. Juul
2004-08-27 15:16:42 UTC
Post by Jens Bruun
[...]
Hm.

Jeg ved det ikke.

Jeg tror i lige så høj grad, at det handler om, at instruktører og
producere ikke kan finde ud af at caste ham til sådan noget.

Han var jo i virkeligheden et imponerende dumt svin i "Bridget Jones'
dagbog".
vadmand
2004-08-27 20:48:11 UTC
Post by Jens Bruun
[...]
Gere er også god i Cotton Club, hvor han endda selv spiller trompetsoloerne.

Per v.
Jesper
2004-08-27 14:24:32 UTC
Post by PSG
Hej
Inspireret af en tråd i dk.medier.tv om Pretty Woman kom jeg til at tænke på
hvilke af de mest hypede film du med vilje har undgået at se: Min egen
Alt med Meryl Streep
Alt af Michael Moore
Alt hvad der hedder danske parforholdsfilm, med mindre jeg bliver
tvangsindlagt til at se dem.(Er sket 2 gange: Lykkevej og Den Eneste
Ene)
Alle dogmefilm
Alle film med Adam Sandler (har personlige årsager til at jeg ikke tåler
synet af den mand!)
There is no place like 127.0.0.1
Silver
2004-08-27 14:35:34 UTC
Post by Jesper
Alle film med Adam Sandler (har personlige årsager til at jeg ikke tåler
synet af den mand!)
Snød han foran dig i køen til filmen 'hvem har tisset på din sukkermad' ?

:)

Silver.
Silver
2004-08-27 14:30:07 UTC
Post by PSG
Inspireret af en tråd i dk.medier.tv om Pretty Woman kom jeg til at tænke på
hvilke af de mest hypede film du med vilje har undgået at se: Min egen
Blair Witch Project.....pure and simple, jeg nægtede for den ene gang skyld
at gå i biffen med mine venner dengang den kom frem, selvom de tiggede og
bad (jeg ejede det eneste køretøj vi havde....dovne sviner...).

Har aldrig set den og vil aldrig se den.

Silver.
Søren Nielsen
2004-08-27 15:27:58 UTC
Post by Silver
Post by PSG
[...]
Fuldt forståeligt. Jeg *har* set den og sjældent har jeg kedet mig så meget.
Lige fra den starter, er man klar over, at der vil være to mulige slutninger
på den film (enten er det pure opspind ellers er der virkelig "noget") og
den ene slutning er vel lige så god/dårlig som den anden.

Søren
Peter B. Juul
2004-08-27 17:02:20 UTC
Post by Søren Nielsen
[...]
Ja, jeg har det på samme måde med Citizen Kane. Enten finder
journalisten ud af hvad Rosebud betyder eller også gør han ikke, og så
er resten jo ligemeget.
for myself. O/ \O
Thomas
2004-08-27 20:15:57 UTC
Post by Peter B. Juul
Post by Søren Nielsen
[...]
Tjah... Sådan er det vel med så meget. Der er vel sådan set dem, der er
værre. Mordet bliver altid opklaret, skurken bliver altid fanget, prinsessen
altid befriet, det onde altid slået ned, attentatet altid afværget osv. At
der ligefrem er to muligheder for en slutning er da en opkvalificering i
forhold til så meget andet ragelse.

Derudover er det også en lidt mærkværdig måde at se Blair Witch Project på.
For mens de andre film her i tråden er film, der er blevet hypet, så var BWP
selve hypen. Meta-meta-sovs. Jeg synes, den var fed, og det var naturligvis
fordi, at der inden jeg så den, havde været sendt et fake-dokumentar om the
Blair Witch. Og fordi der var alle de her mærkelige historier om, at nogen
troede på det og al sådan noget. Det var sjov. Det var fedt. Men uden alt
sovsen så er der jo ingen film. Den eneste handling er for pokker en tøs,
der snotter i et kamera, og en tændstikmand, der hænger i et træ.

--
mvh

Thomas S
Søren Nielsen
2004-08-28 10:22:47 UTC
Post by Thomas
[...]
Det jeg mente med, at der var to mulige slutninger, var da jeg startede med
at se filmen, blev jeg hurtigt klar over, at den kunne ende på to måder:
enten er det, de oplever rent opspind ellers er der virkelig "noget". Dermed
bliver alt det mellemliggende (stort set hele handlingen) ligegyldig for
mig. Jeg tager da hatten af for, at man ikke har valgt den alm.
Hollywood-slutning, men filmen har ikke noget at tilbyde mig.

Søren
Thomas
2004-08-28 10:39:20 UTC
Post by Søren Nielsen
[...]
Jeg forstod det godt. Det andet var lidt drilleri. Og jeg kunne ikke drømme
om at købe filmen i dag for at se den, for den har heller ikke noget at
tilbyde mig (længere). Der er jo ingenting i den, det er rigtigt set. Jeg
ser det mere som event, hvor filmen var een del, der stod på, da den kom ud,
og som man så kunne synes var sjovt eller ikke sjovt at deltage i. Udenfor
den ramme (hype), så dur den ikke.

At forvente en handling, der var værd at beskæftige sig med, er dermed en
forkert indgang til filmen, da dens force var at lege med grænserne for
fiktion og virkelighed.
--
mvh

Thomas S
Søren Nielsen
2004-08-28 11:48:27 UTC
Post by Thomas
Post by Søren Nielsen
[...]
Det tror jeg du har fuldstændig ret i. Filmen i sig selv var ikke noget, det
var først i samspil med alt det mediehalløj, at den blev til noget.

Søren
Mette
2004-08-29 19:22:45 UTC
Post by Silver
[...]
Du går heller ikke glip af noget. Her kan man tale om at puste en film så
højt op at luften siver ud af ballonen efter fem minutter foran skærmen.
GAB.....
ML-78
2004-08-29 22:14:09 UTC
Post by Mette
Post by Silver
[...]
Det lyder mest som et anfald af "opskruede forventninger". Det er en
ganske udmærket film og nok den bedste amerikanske gyser i flere år
(hvilket ganske vist ikke siger særlig meget).

ML-78
Morten DH
2004-08-30 09:18:34 UTC
Post by ML-78
Det lyder mest som et anfald af "opskruede forventninger". Det er en
ganske udmærket film og nok den bedste amerikanske gyser i flere år
(hvilket ganske vist ikke siger særlig meget).
Jeg vil også tro det var hele det enorme pr-maskineri som ødelagde
oplevelsen for mange... BW er på mange måder en god og anderledes film - jeg
er sikker på den med tiden nok skal få den anerkendelse den fortjener... men
mainstream publikummet blev tabt på gulvet i forventningen om endnu en
velpoleret Scream film, med flotte effekter og ikke mindst en letfordøjelig
slutning...

Jeg synes personligt det var noget af det mest nyskabende vi har set fra den
kant i mange år
Michael Hansen
2004-08-27 18:22:43 UTC
Post by PSG
Hej
Inspireret af en tråd i dk.medier.tv om Pretty Woman kom jeg til at tænke på
hvilke af de mest hypede film du med vilje har undgået at se: Min egen
Titantic
Pearl Harbour
Dogville
Eyes wide shut
Star wars
Braveheart
Donnie Darko

Forskellige mere eller mindre velbegrundede fravalg ;-)
Mark - Jensen -
2004-08-28 06:27:11 UTC
Jeg undgår alle film der stråler af "happy end" typer film. Italiensk
for begyndere, Den eneste ene, Hugh Grant filmene, etc.

Men også film som Spiderman og star wars og LOTR springer jeg over.
Sådan noget eventyr-geil kan jeg godt være foruden. Overdreven god vs
meget onde. Nej det er for overfladisk til mig. '(jeg har dog set
1eren af alle 3 film)

Tilbage er der så oftest nogle gode thrillere, krigsfilm og nogle
actionfilm og det er så de film jeg ser :)
Rune Vestergaard
2004-08-27 23:04:52 UTC
Post by PSG
[...]
Jeg har ikke set Star Wars filmene! Hverken de nye eller gamle! Punktum.

"Hader" for øvrigt også Hugh Grant - alt for sukker!
Silver
2004-08-28 00:55:52 UTC
Post by Rune Vestergaard
Jeg har ikke set Star Wars filmene! Hverken de nye eller gamle! Punktum.
Hvis du kan lide science fiction så skal du se dem, kan du ikke lide
det...well...

Mht de gamle er det synd, for de har charme og selvtillid og lækker hå....øh
du ved hvad jeg mener.

Mht de nye så er det så som så, jeg syntes at de underspillede de
forskellige roller.

Silver.
Jesper
2004-08-28 07:48:30 UTC
Jeg har desværre set Pretty Woman. Det ville jeg ?nske jeg aldrig
havde gjort, ?v!
Fyyhhh... for satan en omgang kvalmende omgang spild af gode film
Film hvor jeg føler jeg har splidt min tid mest!
Pretty woman
Udmærket feel-good film, minder mig om at den trænger til et gensyn.
Rembrandt
Ja, livet er for kort til nyere danske film.
Lord of the Rings (alle men mest nr.3)
Smag og behag er jo forskellig, men LOTR trilogien er set som et samlet
værk et mesterværk i min optik.
Star wars (alle, men mest nr.1)
Ja den nye Star Wars trilogi, eller rettere de 2 film der er kommet i
den, er ikke noget at skrive hjem om.
Coyote Ugly
Du er måske mere til The Full Monty?
There is no place like 127.0.0.1
Jesper Haaber Gylling
2004-08-28 15:58:55 UTC
Post by PSG
[...]
Har jeg heller ikke set.
Post by PSG
2. Schindler's List
En meget stor fejl.
Post by PSG
3. Alt hvor Hugh Grant står på rollelisten
Nu er Hugh Grant altså ret god i Mickey Blue Eyes.
Post by PSG
4. Magnolia
Har den på DVD, men kan ikke huske den.
Post by PSG
5. Pretty Woman
Det er en klassisker.
Post by PSG
Der er næppe tale om dårlige film (jeg har jo ikke set dem!), men film jeg
bare ikke har orket at se, mest fordi jeg blev træt af at høre om hvor
fantastiske de var, og så fordampede lysten.
Kender det godt.
--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
AIM/iChat: macnerd1965
Peter B. Juul
2004-08-28 19:23:31 UTC
Post by Jesper Haaber Gylling
Post by PSG
3. Alt hvor Hugh Grant står på rollelisten
Nu er Hugh Grant altså ret god i Mickey Blue Eyes.
Nå? Jeg synes, at han var rasende middelmådig. Jeg ville hellere
fremhæve About A Boy.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
for myself. O/ \O
Mark Thomas Gazel
2004-08-28 23:05:49 UTC
PSG wrote:

From dusk to dawn

Mark
Mark Thomas Gazel
2004-08-29 11:57:44 UTC
From Dusk till Dawn
Blade

Ikke en speciel vampyr fobi, men jeg synes det kan bruges forkert og
rigtigt. Forkert når det er splatter/effekter for at løfte en god historien
og rigtigt når det bærer en god historie som fx "En Vampyrs bekendelser".

Jeg ved, det er det forkerte forum, men læs bogen. Den er god, men tung. Men
det er Lotr jo også.

Mark
Niels Søndergaard
2004-08-29 13:24:28 UTC
On Sun, 29 Aug 2004 13:57:44 +0200, "Mark Thomas Gazel"
Post by Mark Thomas Gazel
From Dusk till Dawn
[...]
Bogen er muligvis god, men det er filmen da ikke.

Mvh
Niels Søndergaard
Mark Thomas Gazel
2004-08-31 10:46:46 UTC
Post by Niels Søndergaard
Post by Mark Thomas Gazel
From Dusk till Dawn
[...]
Jow. Jeg kunne godt lide den. Selve vampyrtemaet, som jeg troede ville være
svært at lave overbevisende, faldt udmærket ud.

De er fantastisk sminket med små fine blodårer og hugtænder. Stemningen i
både New Orleans og Paris er fanget ganske godt og skuespillerne gør det
godt alle sammen. Særligt Kirsten Dunst er fremragende, og Antonio Bandidos
er vanen tro lige ind tand bedre, end dem han spiller sammen med.

Mark